ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr | Με ερεθίσματα από τον Καζαντζάκη Ιάπωνες μυούνται στον Ποντιακό πολιτισμό — Ο Κουσουκέ Φουκουντά μιλάει αποκλειστικά στο ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr (φωτο, βίντεο)
Με ερεθίσματα από τον Καζαντζάκη Ιάπωνες μυούνται στον Ποντιακό πολιτισμό — Ο Κουσουκέ Φουκουντά μιλάει αποκλειστικά στο ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr (φωτο, βίντεο)
11 Ιούλ
0
Σχόλια

Με ερεθίσματα από τον Καζαντζάκη Ιάπωνες μυούνται στον Ποντιακό πολιτισμό — Ο Κουσουκέ Φουκουντά μιλάει αποκλειστικά στο ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr (φωτο, βίντεο)

«Εγώ, σπουδάζω την νεοελληνική λογοτεχνία στο πανεπιστήμιο του Κιότο (Japan Society for the Promotion of Science) και διαβάζοντας τα έργα του Νίκου Καζαντζάκη, βρήκα τη πνευματική σχέση του με τους Πόντιους και γι’αυτό ενδιαφέρθηκα γενικότερα για το Πόντο» αναφέρει ο Ιάπωνας Κουσουκέ Φουκουντά, αποκλειστικά στο ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 1919 ο Ελευθέριος Βενιζέλος διόρισε τον Νίκο Καζαντζάκη γενικό διευθυντή του υπουργείου περιθάλψεως με αποστολή τον επαναπατρισμό Ελλήνων ποντιακής καταγωγής από την περιοχή του Καυκάσου.

Το γεγονός έγινε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία.

Την περασμένη Κυριακή 7 Ιουλίου η μπάντα «Πανηγύρι» —με επικεφαλής τον Κουσουκέ Φουκουντά— «διοργανώσαμε την εκδήλωση “Το βράδυ του Πόντου” στο Κιότο τις Ιαπωνίας και συγκεκριμένα στην καφετέρια-εστιατόριο» συμπληρώνει. Η εκδήλωση περιλάμβανε ποντιακούς χορούς και τραγούδια, μια σύντομη εισήγηση από τον Κουσουκέ Φουκουντά για τον ποντιακό πολιτισμό καθώς επίσης και γευσιγνωσία της ποντιακής κουζίνας αφού οι διοργανωτές είχαν μαγειρέψει Ντατλί Κμπακ, Καλκάνι κρασάτο και Σόρβας νηστίσιμος από το βιβλίο Η Ποντιακή κουζίνα της Μαρίας Λόη. «Ο Σένκα, που είναι ο λυράρης της μπάντας, ονόμασε έτσι την μπάντα διότι σε μια επίσκεψη του στην Ελλάδα είδε ένα αυθεντικό ελληνικό πανηγύρι ενθουσιάστηκε και πρότεινε αυτό το όνομα» μας αναφέρει επίσης.

Ο Κουσουκέ Φουκουντά και οι φίλοι του —οι οποίοι ανήκουν σε μια ομάδα του πανεπιστήμιου στην οποία χορεύουν ποικίλους διεθνείς χορούς και ιδιαίτερα της ανατολικής Ευρώπης και της μέσης ανατολής— παρουσίασαν τον χορό τικ σε διάφορες μορφές του αλλά και τον πυρρίχιο σέρρα χορό. Τέλος ο Σένγα έπαιξε και τραγούδησε το γνωστό παραδοσιακό τραγούδι Σεράντα μήλα κόκκινα. «Ο Σεγκα έμαθε να παίζει ποντιακή λύρα βλέποντας διάφορα σχετικά βίντεο στο youtube. Εγώ δυστυχώς δεν μπορώ να μάθω να παίζω ποντιακή λύρα. Πολύ λίγοι Ιάπωνες ξέρουν για τους Πόντιους και δεν έχουν σχεδόν καμία πληροφορία για το πολιτισμό του Πόντου» καταλήγει.

Κουσουκέ Φουκουντά
«Ο λόγος που ασχολήθηκα με την ελληνική λογοτεχνία είναι διότι διάβασα τα έργα του Καζαντζάκη “Ο Χρήστος ξανασταυρώνεται” και “Οι Αδερφοφάδες” στα Ιαπωνικά. Στην αρχή δεν ήξερα ότι υπάρχει και η νέοελληνική λογοτεχνία εκτός από το αρχαίοκλασσική λογοτεχνία και ενθουσιάστικα. Τώρα είμαι 28 χρόνον και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα κάνω μεταδιδακτορικό στο ΑΠΘ. Στο μέλλον, θα ήθελα να γίνω καθηγητής και να διδάξω τη νεοελληνική λογοτεχνία και τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και τον ποντιακό πολιτισμό. Επίσης με ενδιαφέρει και θα ήθελα πάρα πολύ να μελετήσω την ζωή και το έργο του Φίλωνα Κτενίδη αφού πρώτα συγγράψω το διδακτικό μου. Τέλος ενδιαφέρομαι για τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης. Μάλιστα αυτή την περίοδο διαβάζω ένα έργο μια Ελληνίδας με τουρκική υπηκοότητα που γράφτηκε στα τουρκικά».

Θοδωρής Μακρίδης

 

ΣΧΟΛΙΑ
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.