ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr | Έλληνας στην αποστολή της NASA στον Δία (φωτο, βίντεο)
Έλληνας στην αποστολή της NASA στον Δία (φωτο, βίντεο)
(Φωτ.: zougla.gr)
01 Νοέ
0
Σχόλια

Έλληνας στην αποστολή της NASA στον Δία (φωτο, βίντεο)

Ο πλανήτης Δίας έλαβε δικαίως το όνομα του αρχηγού των Θεών, καθώς είναι τόσο μεγάλος, που θα μπορούσε να περιλάβει στο εσωτερικό του όλους τους άλλους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος. Πρόκειται για έναν αέριο γίγαντα που περιβάλλεται από 79 φεγγάρια, τα οποία όταν τα παρατήρησε το ανθρώπινο μάτι με τον Γαλιλαίο, διαπιστώσαμε για πρώτη φορά ότι η Γη δεν είναι το κέντρο του σύμπαντος, εφόσον κι άλλα ουράνια σώματα περιφέρονται γύρω από έναν άλλον πλανήτη… (σ.σ. στα ίδια συμπεράσματα είχε φτάσει βέβαια πολύ νωρίτερα ο Αρίσταρχος ο Σάμιος).

​Δύο διαστημόπλοια θα ταξιδέψουν 591.000.000 χιλιόμετρα ώστε να προσεγγίσουν το 2030 τον αέριο γίγαντα και να μελετήσουν τους δορυφόρους του.

Ο αρχηγός των Θεών έχει πολλά να προσφέρει ακόμα στη γνώση της ανθρωπότητας και πλέον η NASA και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία του Διαστήματος στρέφουν την προσοχή τους σε αυτόν, προσπαθώντας να ξεκλειδώσουν τα μυστικά του σύμπαντος. Και όχι μόνο σε αυτόν, αλλά και στα σημαντικότερα φεγγάρια του —Γανυμήδης, Καλλιστώ, Ιώ και Ευρώπη— καθώς σε αυτά μπορεί να κρύβονται ακόμα μεγαλύτερα μυστικά, πολύτιμα για την κατανόηση του κόσμου μας.

Για αυτόν τον λόγο, δύο διαστημόπλοια θα ταξιδέψουν 591.000.000 χιλιόμετρα ώστε να προσεγγίσουν το 2030 τον αέριο γίγαντα και να μελετήσουν τους δορυφόρους του, επεκτείνοντας τις γνώσεις μας για αυτούς, που ξεκίνησε το 1610 οπότε και ανακαλύφθηκαν.

Ένας από τους επιστήμονες που συμμετέχουν στις αποστολές είναι ο Δρ. Ηλίας Ρούσσος, ερευνητής στο ινστιτούτο Max Planck στο Gottingen της Γερμανίας, που δραστηριοποιείται σε θέματα πλανητικής και ηλιακής φυσικής, μέσω συμμετοχών σε διαστημικές αποστολές, προγράμματα τηλεσκοπικών παρατηρήσεων αλλά και με θεωρητικές μελέτες.

Ο Ηλίας Ρούσσος, απόφοιτος του τμήματος Φυσικής στο Πολυτεχνείο, με διδακτορικό στη Γερμανία στη φυσική του διαστήματος, τα τελευταία 13 χρόνια συμμετέχει στη μελέτη του Κρόνου, κυρίως με τη φημισμένη αποστολή του Cassini που τερματίστηκε με κινηματογραφικό τρόπο στις 15 Σεπτεμβρίου 2017. Οι παρατηρήσεις του δημοσιεύτηκαν σε επιστημονικά περιοδικά, όπως το Science.

Πλέον, συμμετέχει στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας του Διαστήματος για την εξερεύνηση του Δία «Jupiter Icy Moons Explorer», αλλά και του αντίστοιχου της NASA «Europa Clipper», κατά τα οποία θα μελετάει τα δεδομένα από το 2022 οπότε και θα εκτοξευθούν τα διαστημόπλοια, ενώ το 2030 θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει εάν η Ευρώπη, ο Γανυμήδης και η Καλλιστώ κρύβουν όντως ωκεανούς στο υπέδαφός τους, όπως υποψιάζονται οι επιστήμονες…

​ «Όλα στο σύμπαν είναι αλληλένδετα και για αυτό γνωρίζοντας καλύτερα τον Δία, γνωρίζουμε καλύτερα το σύμπαν»

Το zougla.gr συνδέθηκε διαδικτυακά με τον διακεκριμένο φυσικό, ο οποίος μας εξήγησε τη σημασία της αποστολής, καθώς και όσα του άφησε η ενασχόλησή του με τον Κρόνο.

«Ο Δίας είναι ένα… μικρό ηλιακό σύστημα, που πρέπει να το μελετήσουμε σε όλες τις πτυχές του, καθώς και την αλληλεπίδραση μεταξύ του πλανήτη και των φεγγαριών του. Όλα στο σύμπαν είναι αλληλένδετα και για αυτό γνωρίζοντας καλύτερα τον Δία, γνωρίζουμε καλύτερα το σύμπαν», αναφέρει μεταξύ άλλων, συμπληρώνοντας ότι οι παραπάνω αποστολές φιλοδοξούν να απαντήσουν σε μια σειρά σημαντικών ερωτημάτων.

«Ο Γανυμήδης είναι ο μοναδικός δορυφόρος που έχει δικό του μαγνητικό πεδίο, ενώ είμαστε σίγουρα ότι, όπως και η Ευρώπη, διαθέτει στο υπέδαφός του έναν τεράστιο υπόγειο ωκεανό. Ας μην ξεχνάμε, ότι το νερό είναι ο βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ζωής», επισημαίνει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι ο στόχος είναι να καταφέρουμε να φτιάξουμε διαστημόπλοια που θα μπορούν πια να προσγειώνονται στους πλανήτες…

Δείτε τη συνέντευξη:

Αναδημοσίευση από το zougla.gr.

ΣΧΟΛΙΑ