Λιποθυμικό επεισόδιο από τη ζέστη υπέστη οδηγός συρμού της Γραμμής 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) το απόγευμα της Πέμπτης, όπως καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί. Η Γραμμή 1 κινείται σε υπέργειο δίκτυο και ο οδηγός έχασε τις αισθήσεις του στο τμήμα Θησείο – Πειραιάς ύστερα από έντονη θερμική καταπόνηση καθώς στην καμπίνα ηλεκτροδήγησης δεν λειτουργεί κλιματιστικό.
Οι εργαζόμενοι καλούν τη διοίκηση να μην παίζει με την υγεία επιβατών και εργαζομένων και να λάβει άμεσα μέτρα.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους, τα Σωματεία Εργαζομένων και Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν ότι «το περιστατικό λιποθυμίας ηλεκτροδηγού λόγω των συνθηκών εργασίας, που μόνο άψογες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, ήρθε να πιστοποιήσει αυτό που λέγεται ‘ωμή αλήθεια’. Είναι το αποτέλεσμα της γενικευμένης απαξίωσης του δικτύου. Οι ελάχιστοι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο, υπολειτουργούν και συνεπώς η εξασφάλιση βασικών – ουσιαστικά στοιχειωδών – συνθηκών για ασφαλή εργασία πάει περίπατο».
Όπως καταγγέλλουν, «στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης που δεν υπάρχει κλιματισμός και κατ΄επέκταση καμία προφύλαξη από θερμική καταπόνηση – πιο εύκολα μπορεί ο συνάδελφος οδηγός να τηγανίσει αυγά στην τράπεζα χειρισμού παρά να χειριστεί το τρένο».
Οι εργαζόμενοι περιγράφουν την κατάσταση στα βαγόνια ως «ακόμα χειρότερη», με αποτέλεσμα οργισμένοι επιβάτες «να ξεσπούν την οργή τους σε λάθος κατεύθυνση (στους ηλεκτροδηγούς) σε βαθμό λίγο πριν από τη χειροδικία».
Αναρωτιούνται για ποιο λόγο ενώ χρειάζονται λιγότεροι συρμοί για την εκτέλεση του θερινού προγράμματος δρομολογίων, δεν υπάρχει διαθεσιμότητα οχημάτων που να παρέχουν τα αυτονόητα και καλούν «τη διοίκηση να μην παίζει με την υγεία επιβατών και εργαζομένων και να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να δρομολογηθούν σε όλες τις γραμμές συρμοί οι οποίοι να πληρούν έστω κατ΄ελάχιστον τους όρους που αντιστοιχούν σε σοβαρή εταιρεία παροχής συγκοινωνιακού έργου».
Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ
Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του Μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24/07, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών.
Πηγή: in.gr